Historien bag One4Free konceptet
Når virksomheder investerer i reklameartikler til omdeling, bliver de i mange tilfælde uddelt ved de samme omstændigheder eller ved de sædvanlige arrangementer. Netop dette medvirker til, at artiklerne i stor udstrækning på grund af demo- og geografiske forhold bliver uddelt til den samme kundemasse.
Samtidig oplever mange virksomheder, at reklameartiklerne til omdeling kan have en tendens til at ophobe sig på lageret, fordi tidsforbruget på omdeling samt deltagelse i begivenheder bliver nedprioriteret i forhold til virksomhedens primære aktiviteter.
Netop disse to iagttagelser oplevede Søren B. Jensen i sin anden virksomhed, inden dette sidenhen ledte til etableringen af One4Free. For at validere konceptet testede Søren ideen af i sit eget netværk, hvilket fik ham til at tilføje hele elementet omkring bruger-feedback til miksturen. Et element der efterfølgende er blevet formuleret som slogan’et ”When your opinion counts” – At brugere kan opnå fede produkter eller reklameartikler i bytte for deres mening.